NASA UPOZORAVA: Asteroid je udario u Mesec toliko jako da je eksplozija vidljiva golim okom! (VIDEO)

Zastrašujući udar od 90.000 kilometara na sat koji su zabeležili naučnici NASA, upozorava na katastrofalnu opasnost od sličnih meteora s kojima se suočava Zemlja

Objavljeno: 10.07.2017. 16:28h
Foto: Ilustracija; Autor: AP
Meteor s eksplozivnom snagom od deset krstarećih raketa udario je Mesec i izazvao tako veliku eksploziju da se može videti golim okom.

Da stvar bude još gora, zastrašujući udar od 90.000 kilometara na sat koji su zabeležili naučnici NASA, upozorava na katastrofalnu opasnost od sličnih meteora s kojima se suočava Zemlja, izazvao je svemirski kamen koji nije bio teži od 40 kilograma.

Iako je ovaj meteor malih dimenzija, šteta od udara bila je ogromna i izazvala je eksploziju jarku kao svetlost četiri zvezde. Da je pao na grad na Zemlji, napravio bi krater dubok 20 metara i zonu uništenja, a jačina udara bila bi kao da je odjednom udarilo 10 krstarećih raketa "tomahavk".

Stručnjaci strahuju da bi se broj žrtava merio hiljadama.

Zemlja, za razliku od Meseca, ima atmosferu koja je štiti i u kojoj sagori većina kosmičkih ostataka. Međutim, veći meteori ponekad se probiju, kao što se desilo nedavno u Čeljabinsku u Rusiji, gde je asteroid dužine 20 metara brzinom od 70.000 kilometara na sat probio atmosferu i eksplodirao snagom kao 33 eksplozije u Hirošimi.

Na sreću, zahvaljujući brzini i uglu ulaza, stena je eksplodirala dok je još bila u vazduhu, ali opet je oštećeno 7.200 zgrada, a 1.500 ljudi zadobilo je dovoljno ozbiljne povrede da su morali da potraže lekarsku pomoć.

"Proteklih osam godina NASA posmatra Mesec i prati znakove eksplozija izazvanih meteorima", izjavio je portparol Science.com.

"Upravo su videli najveću eksploziju otkako postoji ovaj program. Bljesnula je deset puta jače od bilo čega što smo ranije videli. Mogao je da je vidi svako ko je gledao u Mesec u trenutku udara, nije bio potreban teleskop."

NASA je toliko zabrinuta zbog mogućnosti da udar asteroida uništi sav život na Zemlji da je započela prvu fazu projektovanja svemirske letelice poznate kao DART (Double Asteroid Redirection Test), a čija je svrha da preusmeri put asteroida.

Na tom projektu NASA sarađuje sa ESA (Evropskom svemirskom agencijom).

Stručnjaci se nadaju da će do 2022. izvesti prve svemirske probe i pokušati da pomere bezopasni asteroid.

(Radio Sarajevo)