ČAK 10 PUTA VEĆA OD ZEMLJE: Naučnici otkrili novu planetu u Sunčevom sistemu!

Objavljeno: 11.07.2017. 11:21h
Foto: Ilustracija: Svemir; Autor: Pixabay
Astronomi veruju da bi masivni objekat koji se nalazi na ivici Sunčevog sistema mogao da bude dosad neotkrivena planeta veličine Marsa, piše list Independent.

Naučnici su objekat nazvan Planeta 9 otkrili kroz gravitacionu silu koja utiče na objekte u Kujperovom pojasu, prostoru iza Neptuna gde se nalaze komete, Pluton i ogromni komadi leda koji okružuju čitav Sunčev sistem.

Studija astronoma sa univerziteta Arizona je pokazala da jedan broj tih svemirskih tela ne orbitira na očekivani način.

Neobična orbita tih svemirskih tela može biti objašnjena gravitacionim privlačenjem planete 10 puta veće od Zemlje, kažu naučnici.

"Najverovatnije objašnjenje je za rezultate koje smo dobili je da postoji neka masa koju ne vidimo. Prema našim proračunima, takvo krivljenje bi izazvalo nešto veličine Marsa", rekla je astronom Ketrin Volk.

Ilustracija: Svemir; Autor: Pixabay

Slična analiza je pokazala mogućnost još jedne nove planete, Planete 10. Naučnici se nadaju da će lansiranje novog sinoptičkog teleskopa pomoći u pronalaženju dve nove planete, ako one postoje.

Naučni modeli ukazuju na to da bi većina planeta koje uđu u Sunčev sistem bila izbačena bez ostavljanja značajnijeg traga.

(Beta)