​NOVA STUDIJA DALA IZNENAĐUJUĆE REZULTATE: U slučaju kataklizmičnog udara asteroida, ovo je jedini organizam na Zemlji koji bi preživeo (FOTO)

Jedino ključanje okeana moglo bi da dovede do istrebljenja ove vrste

Objavljeno: 17.07.2017. 13:47h
Foto: Ilustracija: Asteroid; Autor: Pixabay
Ukoliko se u Zemlju zabije asteroid doboljno veliki da podigne prašinu koja bi blokirala Sunce i pretvorila našu planetu u neplodnu pustinju, ishod po živi svet bi bio katastrofalan i čovečanstvo bi, kao i svi ostali, bilo osuđeno na propast.

Ipak, ako bi bilo preživelih među njima bi sasvim sigurno našle mikroskopske tardigrade (vodeni medved).

Šta je potrebno da bi se ubila ova malena životinja? Prema novoj studiji koja se bavi procenom kako bi život na Zemlji reagovao na kosmičku katastrofu, da bi se ubila ova stvorenja poztrebno je zaista mnogo.

"Tardigrade su najbliže neuništivosti koliko je to moguće na Zemlji", kaže Rafael Alveš Batista, astrofizičar magazina National Geographic.

Ova životinja je na našoj planeti već 520 miliona godina. Preživela je brojna masovna istrebljenja, može da izdrži radijaciju, ekstremno niske temperatur, ekstremno visok pritisak, deset godina bez vode, pa čak i vakum svemira.

Uz pomoć matematičkog modelinga, Batista i njegove kolege odlučili su da izračunaju kakva bi katastrofa bila potrebna da bi se istrebile tardigrade.

U studiji objavljenoj u žurnalu "Scientific Reports", naučnici su zaključili da je jedini način da se unište tardigrade ključanje svetskog okeana. To se može desiti jedino u slučaju udara veoma masivnog asteroida, supernove ili gama radijacije.

Tardigrade; Autor: Profimedia

Srećom po tardigrade, šanse za bilo koji od ova tri nemila događaja su izuzetno male. U blizini Zemlje nalazi se veoma mali broj dovoljno velikih asteroida i nijedan ne ide ka nama, supernova takođe nema u blizini, a samim tim nema ni pretnji od dovoljno jakih gama zračenja.

Naučnici zbog toga zaključuju da je zahvaljujući tardigradama šansa za iznenadni događaj koji bi "sterilisao" Zemlju 1 prema milion.

"Izgleda da je život veoma teško zbrisati u potpunosti. Veliki brojevi vrsta, čak i čitavi rodovi su nestajali, ali život se nastavljao", kaže astrofizičar Vašington Posta Dejvid Sloan.

Izgleda da će ova malena stvorenja morati da čekaju da Sunce umre kako bi završila svoje putovanje.

(Smithsonian)