PRONAĐENI NA NEVEROVATNOM MESTU: Otkrivena nova izgubljena vrsta ljudskih rođaka

Tim naučnika proučavao je nešto potpuno drugo kada je nabasao na iznenađujuće rezultate

Objavljeno: 26.07.2017. 10:37h
Foto: Ilustracija; Autor: Profimedia
Naša pljuvačka otkrila je naučnicima postojanje nepoznate drevne vrste hominina (pleme u potporodici Homininae, u hominine spadaju samo čovek i šimpanza; prim. aut.). Nova studija pronašla je dokaze koji sugerišu da su se preci današnjih subsaharskih ljudi mešali sa do sada potpuno nepoznatom vrstom.

Do otkrića je došlo sasvim slučajno. Studija, koja je objavljena u časopisu "Molecular Biology and Evolution" proučavala je svrhu i poreklo proteina MUC7 koji se nalazi u ljudskoj pljuvački. Ovaj protein daje pljuvački konzistenciju i omogućava joj da se veže za mikrobe u ustima, na taj način braneći telo od oboljenja i infekcije.

Kako bi proučili istoriju MUC7, naučnici su analizirali gen odgovoran za ovaj protein na uzorku od 2.500 ljudi. Rezultati su pokazali da većina modernih ljudi ima slićan MUC7 gen, dok ljudi iz subsaharske Afrike imaju potpuno različit gen. U stvari, otkriveni gen je bio toliko specifičan da je manje blizak ljudskom od neandertalskog i denisovanskog gena.

"Na osnovu naše analize, najverovatnije objašnjenje za ovu ekstremnu varijaciju jeste drevno mešanje - uvođenje genetskog materijala iz 'vrste duhova' drevnih hominina. Ovaj nepoznati ljudski rođak može biti predstavnik vrste koja je otkrivena, kao što su podvrste Homo erektusa, ili neotkriveni hominin. Mi ga nazivamo 'vrsta duhova' jer nemamo fosile", objašnjava Omer Gokdžumen, autor studije sa Univerziteta nauka i umetnosti u Bafalu.

Proučavajući evoluciju ovog gena, naučnici su uspeli da zaključe da je do mešanja subsaharskih ljudi s ovom nepoznatom vrstom došlo pre oko 150.000 godina, kao i da je poslednji zajednički predak modernih ljudi i ove vrste živeo pre oko 1.5 do 2 miliona godina.

Profimedia, Evolucija čoveka

Ovo nije prvi put da je dokaz za postojanje vrste pronađen u našem genetskom kodu. Denisovani su otkriveni zahvaljujući samo nekoliko fragmenata kostiju pronađenih u Sibiru i tragu koji su ostavili u DNK ljudi u Aziji. Još jedna studija ukazala je na mogućnost postojanja jedne vrste hominina koja je doprinela današnjem genetskom kodu Melanežana.

Iako smo do sada znali da su se naši preci izvan Afrike mešali sa neandertalcima i denisovanima, ovo otkriće predstavlja dokaz da slična mešanja između ljudi i hominina nisu bila uopšte tako retka kao što smo do skoro mislili.

(Newsweek.rs)