NAUKA

VELIKO OTKRIĆE U LEDENIM VODAMA PACIFIKA: Ovo malo zeleno stvorenje može biti ključ za lečenje raka (FOTO)

Objavljeno: 27.07.2017. 16:36h
Foto: Morski sunđer Latrunculia austini; Autor: Profimedia
Mali zeleni morski sunđer, otkriven u mračnim, ledenim vodama Tihog okeana u blizini Aljaske, mogao bi da postane prvo efikasno sredstvo u borbi protiv raka pankreasa, saopštili su naučnici, prenela je agencija Frans pres (AFP).

Rak pankreasa spada u najagresivnije malignitete, a prema podacima Svetske zdravstvene orgaizacije (SZO), broj obolelih od tog karcinoma je u stalnom porastu.

"Gledajući ovaj sunđer, niko nikada ne bi mogao da zamisli da bi mogao da bude čudotvoran", rekao je Istraživač američke Nacionalne uprave za okeane i atmosferu (NOAA) Bob Stoun za AFP.

Stoun je tokom ekspedicije na Aljasci 2005. godine otkrio sunđer zagasite boje nazvan "Latrunculia austini". Sunđer živi na okeanskim stenama, na dubini između 70 i 219 metara.

Laboratorijske analize su pokazale da nekoliko molekula u tom sunđeru selektivno uništava ćelije raka pankreasa, rekao je istraživač Univerziteta u Južnoj Karolini Mark Haman, navodi Frans pres.

"Ovo je nesumnjivo najaktivniji molekul (u borbi) protiv raka pankreasa koji smo primetili. Iako ima još mnogo toga da se uradi, ovo predstavlja prvi ključni korak u otkriću i procesu razvoja lečenja", rekao je istraživač.

(Agencije)