Srbija

NEWSWEEK U TRCI ZA PRESTIŽNU NAGRADU: "Krijumčarenje zatvorenika" nominovan u kategoriji štampanih medija

U tesktu Denisa Kolundžije, koji je nominovan za godišnju Nagradu za istraživačko novinarstvo koju dodeljuje Nezavisno udruženje novinara Srbije uz podršku Ambasade SAD, Newsweek je otkrio kako su u Srbiju krijumčareni zatvorenici iz Republike Srpske Krajine

Objavljeno: 28.04.2017. 15:32h
Foto: Ilustracija
Ma kako se činilo, ovaj događaj ipak nije apsolutno nepoznat ovdašnjoj javnosti: o njemu je prvi izvestio Dnevni telegraf još 21. marta 1998. godine. Međutim, u tom tekstu, kao ni u još nekoliko medijskih napisa nakon 2000. godine, ni izbliza nije dočarana puna dimenzija te akcije.

Advokat Toma Fila u svojoj prošle godine objavljenoj knjizi „Završna reč“ ističe svoju ulogu u osmišljavanju akcije prebacivanja „zatvorenika iz Belog Manastira u Srbiju“, ali ne navodeći detalje koji bi nedvosmisleno uputili na to da se radi upravo o transferu iz juna 1996. Nedoumice o tome, međutim, i dalje ostaju, pošto advokat Fila nije želeo da govori za Njuzvik. „U svojoj knjizi napisao sam onoliko koliko sam želeo da napišem i koliko sam smatrao da je dovoljno da od mene ode u javnost“, poručio je Fila.



Stvarni broj prebačenih pritvorenika/zatvorenika iz Belog Manastira otkrivaju tek presude Višeg suda u Subotici, Apelacionog suda u Novom Sadu i Vrhovnog kasacionog suda između 2010. i 2012, do kojih je došao Njuzvik. Reč je o postupku za naknadu nematerijalne štete koji je pokrenulo šest nekadašnjih pripadnika „belomanastirske grupe“.

Te presude ne otkrivaju samo do tada vešto skrivan broj prebačenih pritvorenika/zatvorenika već i kontroverzni podatak da je do te akcije došlo na osnovu dogovora upravnika zatvora u Belom Manastiru i Ministarstva pravde Republike Srbije. Tajnog dogovora.

KOMPLETAN TEKST MOŽETE PROČITATI OVDE.
Žiri za godišnju Nagradu za istraživačko novinarstvo koju dvanaestu godinu za redom dodeljuje Nezavisno udruženje novinara Srbije uz podršku Ambasade SAD, doneo je odliku o nominacijama u tri kategorije – elektronski (TV, radio), štampani i on-line mediji.

Ove godine na konkurs se prijavilo 75 novinara sa oko 115 medijskih tekstova i priloga.

Prijave je razmatrao četvoročlani žiri, sačinjen od istaknutih novinara i urednika:

Danica Vučenić, novinarka produkcije Insajder

Milorad Ivanović, glavni i odgovorni urednik nedeljnika Newsweek u Srbiji

Predrag Blagojević, glavni i odgovorni urednik portala Južne vesti

Peđa Obradović, producent na TV N1 u Srbiji

NOMINOVANI

Elektronski mediji:

Miodrag Sovilj - prilog "Šta stranke znaju o vama: Nađena baza podataka 400.000 ljudi", emitovan na televiziji N1 u martu 2017. godine.

Ruža Helać – emisija pod nazivom "Bela Crkva – Opasan otpad na turneji", u okviru nezavisne produkcije "Vojvođanska zelena inicijativa", emitovana u novembru i decembru 2016. i januaru 2017. godine na 80 lokalnih, regionalnih i stranih TV: TV B92 info, RTV Kuršumlija, RTV Marš, TV Klik, TV Brus, RTV Mlava, RTV Puls, RTV Rubin, RTRS..

Dragana Sotirovski – prilog "Fiktivno i faktički", emitovan na Radio-televiziji Srbije u junu 2016. godine.

Maja Nikolić – prilog "Naprednjački „botovi“ iz rumunske „kuhinje", emitovan na TV N1 u januaru 2017. godine.

Dragan Gmizić – emisija pod nazivom "Ravnica bez ptica?", realizovana u okviru Greenfield Produkcije, emitovana na TV N1 u avgustu 2016. 

Štampani mediji:

Dragan Krsnik – tekst "Radni logor u srcu Evrope", objavljen u Nedeljniku u februaru 2017. godine.

Vladimir Kostić - tekstovi "Država pomogla Pink sa 3,9 miliona evra" i "Pink dobio najmanje sedam miliona evra kredita od države", objavljeni u dnevnom listu Danas u maju i septembru  2016. godine.

Nikola Lazić - tekst "Stvarno jedinstveni biznis", objavljen u nedeljniku Vranjske u martu 2017. godine.

Jelena Veljković  - tekst "Tajna Vučićeve kafane", objavljen u nedeljniku Vreme u septembru 2016. godine.

Denis Kolundžija – tekst "Krijumčarenje zatvorenika", objavljen u nedeljniku Newsweek Srbija u avgustu 2016. godine.

Dino Jahić i Vladimir Kostić – tekst "Na grbači građana", objavljen u nedeljniku Vreme u aprilu 2016. godine.
 
 
Online mediji:

Lorens Marzouk (BIRN), Ivan Angelovski (BIRN), Miranda Patrucić(OCCRP), Atanas Čobanov (BIVOL), Dušica Tomović (BIRN), Jelena Ćosić (BIRN), Jelena Svirčić, Lindita Cela (BIRN) i Pavla Holcova (Češki centar za istraživačko novinarstvo) - tekst "Krvavi poslovi: Put oružja vredan 1.2 milijarde evra", objavljen na sajtu Balkanske istraživačke mreže BIRN, Mreže za istraživanje organizovanog kriminala i korupcije OCCRP i Gardijanu u julu 2016. godine.

Jasmina Prodanović - tekst "Izgradnja fabrike Mei Ta: Životna sredina u drugom planu", objavljen na sajtu Centra za istraživačko novinarstvo Srbije u martu 2017. godine.

Maja Živanović - serijal od tri istraživačka teksta "Novi Sad Gas – veliki novac ispod radara države", "Od poslovanja Novi Sad Gasa okoristili se i političari", "Direktor DP Novi Sad Gas otkupljuje sopstvene dugove", objavljen na portalu Autonomija.info, Voice.org.rs u julu 2016. godine.

Anđela Milivojević – tekst "Jorgovanka Tabaković plagirala značajan deo doktorata", objavljen na sajtu Centra za istraživačko novinarstvo Srbije u decembru 2016. godine.
Stefan Marković, Aleksandar Stankov i Dalibor Milojković – tekst "Gerontološki centar Niš na spornom tenderu kupio luksuzna kola za Ministarstvo", objavljen na portalu Južne vesti u martu 2017. godine.

Pobednički radovi će biti objavljeni na svečanosti koja se tradicionalno održava na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu, 10. maja 2017. u 17:30.
  (Newsweek.rs)
KliknitePrevucite za sledeću vest

Pratite nas na Facebooku
Povezane vesti
IlustracijaSrbija

SAOPŠTENJE NUNS-a: Žalimo zbog gašenja Newsweeka

IlustracijaSvet

MADURO HAPSI OPOZICIJU U VENECUELI: Briga me šta SAD misle!

IlustracijaMagazin

NEWSWEEK PREDSTAVLJA Zid novinarskog plača: Istraga s predumišljajem

IlustracijaSvet

ODGOVOR RUSIJE NA AMERIČKE SANKCIJE KAO BUMERANG: Nova mera pogodiće upravo ruske državljane

Ostale vesti iz rubrike Srbija
Inicijalizacija u toku...

PRATITE NAS