Svet

KOLAČIĆI KOJI DONOSE BOGATSTVO: Mlade skautkinje stvorile su biznis vredan 850 miliona dolara

Prvi domaći keks devojčice su prodale pre sto godina, a danas u proseku ode 200 miliona kutija godišnje

Objavljeno: 16.04.2017. 06:00h
Foto: Mlade skautkinje u potrazi za kupcima svojih kolačića na univerzitetu u Oregonu; Izvor: Chris Pietsch
Pre tačno jednog veka, mlade izviđačice u gradiću Maskogi u Oklahomi organizovale su prvu prodaju domaćeg keksa u lokalnoj školi kako bi prikupile sredstva koja su im potrebna za skautske aktivnosti. Sto godina kasnije, zahvaljujući njihovoj ideji, pokret koji okuplja devojčice iz cele Amerike postao je "preduzeće" vredno 850 miliona dolara. 

Godišnje se u proseku proda 200 miliona kutija ovih kolačića, čija je cena između četiri i pet dolara, a tri četvrtine novca odlazi za finansiranje aktivnosti Mladih izviđačica od kojih korist imaju lokalne zajednice. 
 
ČITAJTE ŠTAMPANO IZDANJE NA NOVINARNICA.NET - 1,33 EUR ili 160 RSD

"Imamo biznis od 850 miliona dolara", rekla je nedavno Silvija Asevido, vršilac dužnosti glavnog menadžera Mladih izbiđačica SAD za CBS. Ona smatra da program pravljenja keksa predstavlja obuku u menadžmentu i marketingu za mlade žene. "Na njemu uče kakve su im životne veštine potrebne da budu preduzetnice. Uče da postavljaju ciljeve, kreiraju budžet i razumeju kako da usluže kupce". 

Pokret Mlade izviđačice nastao je 1912. godine u Džordžiji i do danas je kroz njega prošlo više od 50 miliona Amerikanki starih od sedam do 18 godina. Kao i u svim skautskim pokretima, cilj je da se deca osposobe za život, steknu veštine i upoznaju se s prirodom preko izleta i logorovanja, kao i da i razviju saosećanje, hrabrost, pouzdanost… ali i preduzetnički duh. 
 
Recept za prvi biskvit objavljen je 1922. u nacionalnom biltenu Američka devojčica, zajedno sa predlogom da se na ovaj način prikupljaju sredstva koja su potrebna organizaciji. Od 1933. do 1935. prodaja je odlično krenula širom zemlje, pa su devojčice u Filadelfiji došle na ideju da pripreme veći broj kolača i stave ih u izloge lokalnih prodavnica. 

Već 1936. nacionalno sedište Mladih izviđačica Amerike odlučilo je da se svi kolači peku u industrijskim pekarama, kako bi se skratilo vreme između proizvodnje i distribucije do skautskih filijala u celoj zemlji. 

Tokom Drugog svetskog rata vladala je nestašica brašna, šećera i putera, pa su devojčice počele da prodaju kalendare, a besplatno su prikupljale i distribuirale ratne obveznice, brašno, jaja i mast. 

Posle rata prodaja je sve više rasla, a do 1956. postojalo je šest vrsta keksa. Dvestota godišnjica donošenja Deklaracije o nezavisnosti 1976. obeležena je novim keksom od vanile sa prelivom od karamela, kokosa i čokolade koji je nazvan samoa. Samoa danas čini 19% ukupne prodaje, dok je oduvek najpopularniji tin mint, tanki kolačić od nane preliven čokoladom. 

Glumac Kris Rok pomaže skautkinjama da prodaju što više kolačića tokom 88. dodeli Oskara u Holivudu 2016; Izvor: Reuter

Od kraja sedamdesetih, kutije u koje se pakovalo 48 biskvita počinju da izgledaju isto u celoj Americi, i da imaju istu cenu. 

Krajem devedsetih uvedene su nagrade i značke za uspeh u prodaji keksa, što je predstavljalo dodatnu motivaciju za devojčice. 

Pre 12 godina organizacija je isključila trans masti iz svojih proizvoda kako bi ih učinila zdravijim. Od 2005. na svakoj kutiji nalazi se deklaracija o hranljivom sastavu, a vremenom je broj i obim kolačića u kutiji smanjen kako bi se snizili troškovi proizvodnje. 

Keks Mladih izviđačica danas može da se kupi i preko interneta, a godišnje se proda 200 miliona kutija. Sedamdeset pet posto zarade odlazi lokalnim skautskim organizacijama, dok jednu četvrtinu uzima pekara u kojoj se prave. 
 
(NBCNews, CBS) 
KliknitePrevucite za sledeću vest

Pratite nas na Facebooku
Povezane vesti
Mlade skautkinje u potrazi za kupcima svojih kolačića na univerzitetu u Oregonu; Izvor: Chris PietschSvet

ŠPIGL SAZNAJE: Nemačka BND špijunirala Belu kuću!

Mlade skautkinje u potrazi za kupcima svojih kolačića na univerzitetu u Oregonu; Izvor: Chris PietschSvet

REKS TILERSON: Saudijska Arabija i njeni saveznici pripremili zahteve za Katar

Mlade skautkinje u potrazi za kupcima svojih kolačića na univerzitetu u Oregonu; Izvor: Chris PietschBLISKI ISTOK

​MESTO GDE JE PROGLAŠEN "KALIFAT": Rušenjem džamije u Mosulu Islamska država je priznala poraz

Mlade skautkinje u potrazi za kupcima svojih kolačića na univerzitetu u Oregonu; Izvor: Chris PietschSvet

JAČANJE MERA PROTIV STRANACA: Donald Tramp traži rezanje socijalne pomoći za imigrante (FOTO)

Inicijalizacija u toku...
Ostale vesti iz rubrike Svet
Mlade skautkinje u potrazi za kupcima svojih kolačića na univerzitetu u Oregonu; Izvor: Chris PietschSvet

LIDER OPOZICIJE I PREKO 1.000 LJUDI UHAPŠENO U RUSIJI: Bela kuća osudila obračun s demonstrantima (FOTO, VIDEO)

Mlade skautkinje u potrazi za kupcima svojih kolačića na univerzitetu u Oregonu; Izvor: Chris PietschSvet

LICEMERJE NA DELU: Britanska kompanija koju podržava London prodaje špijunski softver diktatorskim režimima!

Mlade skautkinje u potrazi za kupcima svojih kolačića na univerzitetu u Oregonu; Izvor: Chris PietschSvet

MAKRON: Putin ne želi da oslabi ili uništi Zapad, već da stvori "Veliku Rusiju"

Mlade skautkinje u potrazi za kupcima svojih kolačića na univerzitetu u Oregonu; Izvor: Chris PietschDRUŠTVO

NEWSWEEK PREDSTAVLJA Umiranje na holandski način: Epidemija eutanazije

PRATITE NAS

Pratite našu Facebook stranicu.